Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, June 03, 2010

KSSB ada kerja kosong tak? Aku nak ! ! ! !

BAGI AKU 3 BULAN BONUS PUN OKAY DAH.

Selcat pertikai pengurusan kerajaan Selangor berkaitan royalti pasir SUMBER

SHAH ALAM - Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) hari ini mempertikaikan pengurusan Kerajaan Negeri Selangor yang dikatakan gagal mencapai unjuran perolehan hasil royalti pasir RM127 juta bagi 2009.

Pengerusinya, Teng Chang Khim berkata, unjuran itu tidak harus dibuat Kerajaan Negeri memandangkan hasil pasir sebenar pada tahun itu hanya mencatatkan jumlah RM5.7 juta bagi tahun berkenaan.

Katanya, meskipun Kerajaan Negeri menubuhkan anak syarikat untuk menguruskan sumber berkenaan iaitu Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB), unjuran itu sebenarnya tidak praktikal selain menunjukkan perbezaan amat besar berbanding perolehan sebenar yang diterima Kerajaan Negeri.

Chang Khim juga menyoal anggota Exco Kerajaan Selangor, Yaakop Sapari yang bertanggungjawab dengan aktiviti perlombongan pasir negeri itu, bahawa unjuran itu turut mengundang sentimen negatif dalam kalangan rakyat yang menyebabkan mereka hilang kepercayaan terhadap kecekapan dan ketelusan pentadbiran Kerajaan Negeri.

"Mengenai unjuran yang dibuat ini, angka ini juga dibandingkan adalah terlalu jauh. Jadi saya nak maklumkan bahawa adakah angka (unjuran) ini munasabah," katanya ketika mempengerusikan sesi pendengaran awam Selcat di sini, hari ini.- Bernama

LAIN LAIN DI SINI DAN DI SINI

No comments:

Cerita Dolu Dolu