Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 26, 2010

BETUL TU! MACAM SCOMI DAPAT - OPEN TENDER TU BEB


Khairy: Kerajaan perlu telus, terbuka kurnia projek

August 26, 2010
Khairy menyaran agar semua projek kerajaan diberikan secara terbuka. — gambar fail
KUALA LUMPUR, 26 Ogos — Kerajaan mesti bersikap adil dan telus  dalam pemberian projek pembangunan bagi menarik minat pelabur swasta, kata Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.
“Kerajaan perlu membuktikan bahawa peluang mendapatkan projek pembangunan akan diberikan kepada syarikat yang menawarkan harga serta nilai terbaik kepada kerajaan dan ia perlu dibuat secara terbuka dan telus.
“Sama ada penswastaan pangkalan udara (Tentera Udara Diraja Malaysia di Sungai Besi) atau penswastaan Institut Penyelidikan Getah di Sungai Buloh, kesemua pemberian projek tersebut mesti dibuat secara terbuka dan telus,” katanya.
Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata demikian pada Forum Ramadan 2010 anjuran majalah The Leaders di sini malam tadi, yang turut disertai Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.
Sementara itu, Khalid berkata kerajaan perlu melaksanakan sistem ekonomi yang lebih liberal dan telus, bebas daripada campur tangan politik dan amalan kronisme.
“Jika kita masih mengharapkan pelabur asing membelanjakan wang mereka di sini, bagaimana ia boleh dilakukan jika kita tidak tahu siapa yang membangunkan tanah pangkalan udara Sungai Besi atau tapak di mana Penjara Pudu pernah ditempatkan?” katanya — Bernama

No comments:

Cerita Dolu Dolu