Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 26, 2010

Berapa No Agen ni - Tentu bukan 007

Mayat perisik Britain ditemui di dalam beg


BEBERAPA anggota polis forensik mengalihkan mayat seorang perisik yang ditemui mati di sebuah rumah di London pada Isnin lalu.


LONDON - Mayat seorang perisik Britain yang dibunuh kira-kira dua minggu lalu ditemui di dalam satu beg sukan besar di bilik mandi di rumahnya pada Isnin lalu yang terletak hanya beberapa kilometer dari ibu pejabat perisikan MI6.
Pihak Scotland Yard semalam telah melancarkan satu inkuiri pembunuhan berikutan penemuan mengerikan di Pimlico, tengah London itu. Penyiasat menyatakan lokasi kejadian agak pelik kerana telefon bimbit dan kad Sim milik perisik yang berusia 30-an itu berada dalam keadaan tersusun.
Mangsa yang tinggal di kawasan rumah mewah itu difahamkan bekerja sebagai pegawai komunikasi kerajaan atau GCHQ di Cheltenham, Gloucestershire. Dia juga dikatakan dipinjamkan kepada ibu pejabat Perkhidmatan Perisikan Rahsia, MI6.
SEORANG penghantar jambangan bunga (kiri) berdiri di luar sebuah rumah tempat seorang perisik dibunuh di tengah London dekat ibu pejabat agensi perisikan MI6 yang dikawal seorang anggota polis di London semalam.


MI6 bertanggungjawab mengumpul maklumat rahsia musuh-musuh Britain di luar negara, sekali gus membuatkan perisik itu sebagai sasaran kumpulan pengganas.
Memiliki ijazah kedoktoran dalam bidang matematik daripada Universiti Cambridge, mangsa disifatkan oleh jiran-jirannya sebagai seorang yang baik dan gemar berbasikal. Seorang jiran, Laura Houghton memberitahu lelaki itu memperkenalkan dirinya sebagai Gareth. Tingkap dan langsir rumahnya sentiasa tertutup.
Perincian mengenai insiden itu akan dimasukkan ke dalam taklimat perisikan Perdana Menteri Britain, David Cameron dan diserahkan kepada timbalannya, Nick Clegg semalam.
Sehingga kini, masih belum ada sebarang tangkapan dibuat. Scotland Yard menyatakan punca kematian belum diketahui. - Agensi

No comments:

Cerita Dolu Dolu