Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 05, 2010

REPRODUKTIF TU APA? Takyah berbelit -belit.

Senang cerita bagi pemahaman makcik pakcik yang tak faham pendidikan kesihatan reproduktif = pendidikan alat hubungan kelamin = pendidikan seks.

Kementerian kaji cadangan jadikan pendidikan kesihatan reproduktif mata pelajaran
PUTRAJAYA - Kementerian Pelajaran sedia mengkaji cadangan memasukkan Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial (PKRS) dalam kurikulum sekolah atau sebagai mata pelajaran teras, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata, sebuah jawatankuasa teknikal terdiri daripada pegawai Kementerian Pelajaran, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta pakar-pakar berkaitan masalah sosial, akan meneliti cadangan itu sebelum keputusan mengenainya dibuat. 

Katanya, sebelum ini, program perintis PKRS dilaksanakan di lima sekolah menengah di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Kelantan serta Pahang sebagai kokurikulum sekolah. 

"Sama ada (PKRS) ini kekal sebagai kokurikulum atau diserapkan dalam silibus akademik (kurikulum) sedia ada, misalnya dalam mata pelajaran biologi atau sains, kita akan buat penelitian. 

"Di peringkat awal ini, kita tidak dapat putuskan apa yang terbaik," katanya kepada pemberita selepas menerima peruntukan RM50 juta bagi pihak Kementerian Pelajaran daripada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat di sini hari ini.

Peruntukan itu adalah bagi menambah baik 610 sekolah daif di seluruh negara.

No comments:

Cerita Dolu Dolu