Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, August 04, 2010

ALFATIHAH - JANGAN BERSPEKULASI


Janganlah berspekulasi, biarkan POLIS melaksanakan kerja mereka. Setakat kes macam ni kesan GSR, kesan lecuran pada kulit jika ada, poin kemasukan peluru sudah cukup untuk FORENSIK mengklafikiasikan kes ini samada kes bunuh atau kes bunuh/bunuh diri. Rasanya dalam kes ini tiada apa hendak diselindungkan kecuali aib kedua-dua mangsa. Melindungi aib seseorang apatah lagi aib Allahyarham adalah juga tanggungjawab muslimin. AL FATIHAH.

Kes bekas ADUN: Rohana terkena 2 tembakan, Aziz satu August 03, 2010

Jenazah Siti Rohana Ismat dibawa keluar dari Hospital Sungai Buloh selepas dibedah siasat. — Gambar Choo Choy May
KUALA LUMPUR, 3 Ogos — Polis tidak menolak kemungkinan kematian bekas wakil rakyat Selangor Datuk Abdul Aziz Mohd Noh bersama Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjung Karang Siti Rohana Ismat di sini pagi ini akibat tembakan daripada salah seorang mangsa itu sendiri.
Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata berdasarkan siasatan awal, tembakan dilepaskan dari dalam kereta dan tidak melibatkan orang lain.
Katanya, polis juga menemui sepucuk pistol jenis revolver .38 di dalam kereta tersebut yang mengandungi dua peluru hidup dipercayai kepunyaan Abdul Aziz.
Khalid berkata hasil bedah siasat di Hospital Sungai Buloh menunjukkan terdapat dua kesan tembakan pada kepala Siti Rohana dan satu tembakan di kepala Abdul Aziz.
Ketika dihubungi Bernama, Khalid berkata kereta jenis Toyota Caldina berwarna putih itu dimiliki oleh Siti Rohana dan waktu kejadian ia dipandu oleh Abdul Aziz.
Bekas Anggota Dewan Undangan Negeri Permatang yang berusia 64 tahun itu ditemui mati bersama Siti Rohana, 43, kedua-duanya dengan kesan tembakan, dalam kereta yang terbabas di Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Sungai Buloh dekat sini kira-kira 11 pagi. 
Kereta tersebut terbabas dari bahagian kiri ke bahagian kanan jalan. 
Kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Sungai Buloh.
Abdul Aziz, menjadi wakil rakyat dari 2004 hingga 2008 dan pernah menjadi Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor Tan Sri Abu Hassan Omar pada 1997. 
Siti Rohana aktif dalam politik dan pernah menjadi pegawai peribadi kepada Abdul Aziz, dan mempunyai sebuah butik pengantin di Tanjong Karang. — Bernama

No comments:

Cerita Dolu Dolu