Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, July 26, 2010

Tidak sedar sijil halal penting

Adalah amat diharapkan JAKIM akan mengeluarkan list nama-nama hotel tersebut secepat mungkin sebelum Hotel Hotel mula membuka tempahan Ramadan Buffet. Di Shah Alam, De-Palma Inn, Hotel ITM, Intekma mungkin takde masalah kot. Tapi rasanya tahun ni tak akan pergi berbuka diluar kecuali dengan SASNET pada 21 Ogos sebab mahal ler. Puasa seharian nak isi tembolok dengan pembaziran? Yelah kalau dah rega buffet sampai RM100 makan apa ke jadah kecuali makan kianat atau bahasa halusnya MENTEKEDARAH?



STATUS halal penting untuk menarik pelanggan beragama Islam berbuka puasa di sesebuah hotel.


KUALA LUMPUR - Hotel-hotel bertaraf lima bintang yang dimiliki oleh pengusaha bukan Islam didakwa memiliki kesedaran yang minimum terhadap kepentingan untuk mendapatkan sijil halal bagi dapur mereka.
Pengarah Hab Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Saimah Mukhtar berkata, faktor itu merupakan penyebab nisbah hotel yang memiliki sijil halal ketika ini terlalu kecil berbanding jumlah keseluruhan hotel di negara ini.
"Kebanyakan hotel lima bintang dimiliki oleh bukan Islam dan golongan itu biasanya kurang sedar kepentingan yang boleh mereka dapat dengan memiliki sijil halal.
"Jadi ini antara 'tembok-tembok' yang perlu dipecahkan bagi menyedarkan pengusaha hotel bukan beragama Islam tentang kepentingan sebenar mendapatkan sijil halal Jakim," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Kosmo! kelmarin melaporkan hanya 32 daripada 2,360 buah hotel di seluruh negara yang mempunyai sijil halal dan ekoran itu Jakim akan mempercepatkan proses permohonan sijil berkenaan di kalangan pengusaha hotel yang berbuat demikian sebelum bulan Ramadan bermula.

No comments:

Cerita Dolu Dolu