Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, July 29, 2010

SILA AMBIL PERHATIAN SERIUS BERITA INI. #2

Saya ada menulis berkenaan 3 syarikat gergasi ARAK JEPUN berminat mengembangkan sayap dengan erti kata mengilang di ASEAN. Sila baca ENTRY sebelum ini di sini. Semalam semasa menunggu makanan tiba, saya sempat membelek-belek surat khabar percuma NANGOKU SHIMBUN.

Berita ini juga ada tertulis dan barulah saya tahu (sebelum ni mana ada cerita pun) penjualan ANCHOR Beer di Malaysia seperti yang saya petik sebelum ini rupanya koloborasi antara ANCHOR BEER, Japan dan CARLSBERG, Malaysia.

2 lagi syarikat belum ada berita tetapi itulah hakikatnya.

1 - Tiada berita fasal isu ini kecuali di akhbar yang tak ramai orang baca (atau tak baca). Berita saya petik dari (1) NHK World dan (2) Nangoku Shimbun.

2 - FDI Malaysia merudum. Dah lulus FDI 2 syarikat gergasi - Suntory dan Sapporo?

Saya amat berharap ada MP yang memantau dan mendapatkan maklumat muktahir. Seperti saya maklumkan sebelum ini, jangan tiba-tiba TERTEGAK satu atau dua lagi kilang arak di Selangor. 

Jika SSIC dan MIDA Rep di SSIC memainkan peranan membelakangkan kerajaan negeri, tidak pelik kelulusan sudah ada cuma menunggu kelulusan MBSA sahaja.

No comments:

Cerita Dolu Dolu