Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, July 12, 2010

Azmin bidas kerajaan negeri Selangor masih gagal amal bajet berhemah


TEGURAN DEMI KEBAIKAN. TAHNIAH YB AZMIN ALI. Jangan ANGGUK-ANGGUK GELENG GELENG sahaja

July 12, 2010
KUALA LUMPUR, 12 Julai – Azmin Ali. yang dilantik sebagai Pengerusi PKR Selangor bulan lalu, hari ini mempersoalkan kerajaan negeri kerana masih gagal mengamalkan urus tadbir kewangan berhemah.
Adun Bukit Antabangsa ini melahirkan rasa ‘kecewa’ kerana anggaran perbelanjaan kerajaan negeri meningkat hampir RM200 juta.
Dewan Undangan Negeri membahaskan Rang Undang Undang Perbekalan Tambahan 2010 yang memerlukan peruntukkan wang sejumlah RM117 juta dari Kumpulan Wang Disatukan Negeri bagi menampung perbelanjaan tambahan perkhidmatan 2010.
“Ini adalah perbekalan tambahan kedua dalam tahun ini. Tambahan pertama telah diluluskan oleh Dewan dalam sesi bulan April lalu dengan peruntukkan tambahan sejumlah RM69 juta.
“Anggaran perbelanjaan 2010 telah membengkak dari RM1.3 bilion kepada RM1.49 bilion. Persoalannya adakah ini amalan urus tadbir kewangan yang berhemah?” kata beliau dalam ucapan perbahasannya di Dewan Undangan Negeri hari ini.
Azmin yang juga Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Negeri Selangor berkata, sebarang usaha untuk mendapatkan perbelanjaan tambahan wajar diasaskan kepada amalan urus tadbir yang baik dan tidak semata-mata kerana kita mampu berbelanja.
Dewan akan membahaskan Rang Undang Undang Perbekalan Tambahan 2010 yang memerlukan peruntukkan wang sejumlah RM117 juta dari Kumpulan Wang Disatukan Negeri bagi menampung perbelanjaan tambahan perkhidmatan 2010.

No comments:

Cerita Dolu Dolu