Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, June 10, 2010

Bagaimana Berita di PUTAR BELIT kan

TV SELANGOR TIPU - MANA ADA NIK AZIZ KUTUK UMNO-BARISAN NASIONAL

Bezakan isi kandungan berita dari dua punca - UTUSAN MELOYA dan dibawah TV SELANGOR. TV Selangor ada live video jadi kita bolehlah pilih mana satu yang sebenarnya.

DAP, PKR kifarah kepada Pas – Nik Aziz - UTUSAN MELOYA

KOTA BHARU 9 Jun – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan kehadiran DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam pakatan pembangkang seperti satu kifarah atau balasan Allah kepada perjuangan parti itu sebelum ini.

Beliau berkata, ini kerana setelah untuk sekian lama, alim ulama Pas termasuk tok-tok guru di pondok tidak melaksana dakwah menyebarkan Islam kepada kumpulan bukan Islam.

Katanya, ini menyebabkan sebaran dakwah baik di pondok atau di sekolah-sekolah Arab hanya berkisar sesama Islam saja.

‘‘Melayu ajar Melayu saja, maka secara politiknya kita berpakat, namun pakatan itu hendaklah bersama tugas dakwah.

‘‘Sekarang rakan kita (DAP dan PKR) adalah mad’u (sasaran),” katanya ketika berucap merasmikan Muktamar Tahunan Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) di sini malam ini.

Turut hadir, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dan ketua ketiga-tiga sayap parti tersebut.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, Pas perlu mengeratkan hubungan di antara DAP dan PKR supaya rakyat dapat memberikan mandat untuk menawan negara pada pilihan raya umum akan datang.

“Justeru, kita hendaklah berani menawarkan alternatif ini dan sedia berikrar kepada semua rakyat termasuk Cina, India, Siam dan seumpamanya bahawa kita akan membuang semua unsur-unsur kerosakan yang ada di dalam kerajaan UMNO pada hari ini.

“Dan menggantikannya dengan amalan pentadbiran bersifat urus tadbir baik iaitu berintegriti, adil, bermoral, cekap, telus danbertanggungjawab,” katanya.

DARI TV SELANGOR - Berita penuh

Nik Aziz kepada Pas: Jangan Khianat Kepercayaan Masyarakat Islam & Bukan Islam
Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyeru Parti Islam Se-Malaysia untuk merapatkan barisan bersama komponen Pakatan Rakyat dan jangan sesekali menghampiri Umno-Barisan Nasional.
Bercakap ketika merasmikan muktamar Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat malam tadi, Pas hanya membunuh diri sendiri jika ia mengkhianati amanah rakyat berbilang bangsa dan bersekutu dengan Umno-Barisan Nasional yang beliau sifatkan sebagai gagasan yang menentang nilai-nilai Islam.
Ucapan Nik Aziz dijangka menjadi panduan kepada halatuju muktamar ketiga-tiga dewan utama Parti Islam SeMalaysia hari ini, dan dikatakan bakal mempengaruhi sentimen 1,000 perwakilan di muktamar utama 11 Jun depan.
Nik Aziz dalam amanatnya menggesa ketiga-tiga dewan fokus kepada merangka strategi menawan 110 kerusi Parlimen majoriti penganut Islam dalam pilihanraya umum ke-13 nanti.
Parti Islam SeMalaysia bagaimanapun diingatkan bahawa ia tidak akan kekal relevan jika ia mengabaikan denyut nadi masyarakat bukan Islam.
"Sejarah mencatatkan bagaimana pas diajak masuk bergabung dalam barisan nasional. pas pada masa itu menyambut tangan perpaduan dengan harapan kebaikan yang berpanjangan. rupanya bn adalah perangkap bagi Pas. Mereka merancang, Allah juga merancang, tetapi Allah sebaik perancang,"

No comments:

Cerita Dolu Dolu