Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Friday, October 29, 2010

TEGUR CARA SIR...... SIR! YES SIR!.... kalau PM kata batal dah tegur kot.... kalau tak?

Hab hiburan tetap salah 

SHAH ALAM - Ulama Muda UMNO akan sentiasa menegur segala kesilapan pemerintah, termasuk berhubung rancangan mewujudkan hab hiburan sekiranya bercanggah dengan ajaran Islam. 

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda UMNO (iLMU), Fathul Bari Mat Jahya berkata, teguran yang dibuat mestilah dalam bentuk ‘sir’ atau rahsia bagi mengelakkan berlakunya kemudaratan yang lebih besar. 

“Secara prinsipnya, pusat hiburan, tidak kira di mana pun ia berada, tidak kira dibina oleh sesiapa pun, selagi bercanggah dengan hukum Allah, secara dasarnya tetap salah. 

“Tetapi soal menegur, itu (hal) antara kami dan pemerintah dan tidak sewajarnya didedahkan (kepada orang ramai),” katanya dipetik dari portal web, Malaysiakini. 

Fathul Bari berkata, pandangannya itu dibuat berdasarkan contoh daripada atsar atau pertuturan sahabat Nabi Muhammad yang bernama Usamah bin Zaid. 

Beliau berkata, sahabat Rasulullah itu memilih menegur kelemahan khalifah ketika itu Usman bin Affan secara tertutup dan tidak dihebahkan kepada orang ramai. 

Mengulas bantahan pelbagai NGO Islam terhadap perkara itu, Fathul Bari berharap persoalan kepentingan Islam diutaran tanpa sikap prejus dan merentasi kepentingan politik kepartian kerana menurutnya “yang benar itu tetap benar”.

No comments:

Cerita Dolu Dolu