Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, October 20, 2010

HABIS TU BUAT APA SEBUT DALAM BUDGET? TAK PAHAM....

Macam ni lah ikut bahasa mudah.... Saya ada duit simpanan. Saya nak guna buat banglo, saya tak nak pinjam bank, saya tak nak pinjam duit koperasi kerajaan tiba-tiba bank beritahu kat semua orang saya akan membuat sebuah rumah banglo. Pelik ke tidak?
Pembinaan Warisan Merdeka Tak Akan Guna Wang Pelabur Atau K'jaan - PNB
KUALA LUMPUR: Permodalan Nasional Berhad (PNB)- pemaju mercu tanda baru ibu kota - Warisan Merdeka yang akan dibina di tapak sekitar Stadium Merdeka dengan nilai kos pembangunan RM5 bilion tidak akan menggunakan wang pelabur unit amanah dan juga wang kerajaan.
Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman berkata, sebaliknya, projek tersebut akan dimajukan menggunakan wang hasil tabungan mereka sendiri.
Bagaimanapun katanya, PNB sentiasa boleh mencari atau memperolehi pinjaman daripada sumber lain atau pasaran selagi mereka mampu memaksimakan pendapatan mereka.
Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar yang diadakan bagi menjelaskan kedudukan sebenar projek tersebut.
Sejak Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengumumkannya dalam pembentangan bajet di Parlimen Jumaat lalu, pelbagai pihak telah mempersoalkan dari manakah pihak PNB akan memperolehi dana bagi membangunkan projek mega tersebut.
Malah Najib sendiri telah menjelaskan bahawa projek tersebut bukanlah sebuah projek inisiatif kerajaan.
PNB yang merupakan sebuah agensi berasaskan pelaburan buat masa ini mengurus dana bernilai lebih RM140 bilion dengan memiliki kepentingan dalam lebih 300 syarikat yang disenaraikan dan juga syarikat persendirian.
Sebahagian daripada projek Warisan Merdeka itu adalah menara setinggi 100 tingkat yang bakal menjadi mercu tanda baru ibu kota.
Kerja-kerja pembinaan projek ini akan bermula awal tahun depan dan dijangka siap sepenuhnya menjelang 2015.

5 comments:

Pakwe Tiz Zaqyah said...

betul jugak...buat apa nk sebut...sekejap 2015..sekajap 2020...mana satu nk denga cakap si najibon ni..

Pakwe Tiz Zaqyah said...

betul jugak...buat apa nk sebut...sekejap 2015..sekajap 2020...mana satu nk denga cakap si najibon ni..

baginda® said...

saje sebut nak cover duit 111Juta bg ROSMAH... so sebut menara 100tingkat.. kahkahkah

nnt depa kate tak ade keputusan lagi.. hahaha

mahaza said...
This comment has been removed by the author.
mahaza said...

aginda... bila pikir balik betul jugak ye..... orang dok sibuk cerita pasal bangunan 100 tingkat tu ajer sekarang tapi kurang cerita fasal 111b untuk permata tu....

Cerita Dolu Dolu