Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Friday, August 20, 2010

SOHIH - TAKKAN BELI KERETA BARU atau KERETA POPULAR


Cipta kemalangan larikan kereta


NAJIB (kanan) bersama pegawainya melihat kereta Proton Saga BLM yang ditinggalkan penjenayah selepas mencurinya di Lahad, Ipoh kelmarin.


BATU GAJAH - Taktik seorang lelaki yang mencipta kemalangan untuk melarikan kenderaan yang dinaiki mangsanya dapat memperdaya dua wanita dalam kejadian di dua lokasi dalam tempoh enam jam di Ipoh dan Batu Gajah kelmarin.
Kejadian pertama berlaku pukul 4 petang apabila kereta jenis Proton Saga BLM milik seorang juruteknik wanita berusia 51 tahun dilarikan suspek yang menaiki sebuah motosikal yang dicuri di Tapah sehari sebelum itu.
Dalam kejadian itu, suspek berusia lingkungan 30-an tersebut bertindak melanggar belakang kereta mangsa ketika wanita itu berhenti di lampu isyarat berhampiran Balai Bomba dan Penyelamat Lahad, Ipoh.
Pemangku Ketua Polis Daerah Ipoh, Supritendan Ibrahim Abu Bakar berkata, wanita tersebut yang tidak mengesyaki apa-apa kemudian keluar untuk melihat kesan kerosakan.
"Suspek terus meluru masuk ke dalam kereta mangsa lalu memecut menyebabkan mangsa yang memandu bersendirian itu terpinga-pinga. Suspek meninggalkan motosikal curi itu di situ.
"Enam jam selepas itu, dengan menggunakan kereta mangsa pertama dan modus operandi yang sama, suspek telah melarikan sebuah kenderaan pelbagai guna jenis Naza Citra milik seorang wanita berusia 35 tahun di Taman Batu Gajah Perdana di sini," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh semalam.

No comments:

Cerita Dolu Dolu