Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, August 17, 2010

KAKI BODEK LUPA DIRI.



Aku dididik menghormati bendera Negara sebab ianya lambang negara. Bendera diajar jangan diabaikan, jangan jatuh ketanah. Sebab itu bendera letak kat kereta tu pun tak setuju walaupun nampak macam patriotik tapi bertebaran di jalanraya dan digelek lumat oleh tayar samalah menghina bendera.Hina bendera samalah hina negara. Merubah bendera negara tiada beza dengan membuang bendera ataupun membakar bendera. Bakar bendera negara lain pun aku tak setuju. Kalau negara tu serang sebab kes bakar bendera pun bukan lagi mempertahankan diri tapi yang menyerang tu yang mempertahankan diri. Tapi bagaimana pula bendera yang ada gula-gula warna warni tu?


 Kot ye pun nak BODEK, agak-agak la....


Bendera Malaysia Dicemar 1Malaysia

FARDILLA DIN
17 Ogos - Bendera adalah satu lambang kedaulatan sesebuah negara. Ianya adalah sama seperti lagu Negaraku yang kita wajib hormati. Jika satu masa dahulu persada media kecoh dengan aksi pelajar yang mempersendakan lagu Negaraku, tapi hari ini bendera Malaysia pula dicacatkan dengan menambah logo 1Malaysia padanya.
Bercanggah dengan norma-norma dan nilai-nilai murni Perlembagaan Persekutuan, penambahan elemen luar yang berunsur politik ini adalah satu tindakan tidak bertanggung jawab lebih-lebih lagi apabila konsep 1Malaysia itu sendiri dikatakan gagal mencapai matlamatnya.
Ahli Parlimen Kuala Selangor, Abdullah Sani ketika dihubungi berkata bahawa matlamat penubuhan 1Malaysia sendiri adalah samar apatah lagi jika mahu diabadikan pada Bendera Kebangsaan. 
Beliau yang mengecam tindakan tersebut, berkata perkara ini haruslah dirujuk kepada Parlimen dan Perlembagaan terlebih dahulu sebelum diberi wajah baru sekiranya ada.
 “Ini soal perlembagaan, soal telah pun diwartakan. 1Malaysia tu sloganan”. Kata Abdullah Sani
Ahli Parlimen Batu, Tian Chua ketika dihubungi oleh TV Selangor berpendapat jika ada mana-mana pihak yang mengubah ‘rupa’ bendera Malaysia, ia adalah satu penghinaan kepada Negara kerana bendera merupakan satu simbol kedaulatan negara.
Beliau turut berkata bendera tidak boleh di ubah suai demi untuk memenuhi kehendak politik parti pemerintah.  
Sasterawan Negara, A Samad Said ketika dihubungi turut tidak bersetuju dengan tindakan mencemarkan bendera Malaysia itu. Beliau yang menyifatkan bahawa bendera sesebuah negara itu adalah murni dan mewakili untuk semua zaman biar siapa pun memerintah.

No comments:

Cerita Dolu Dolu