Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, June 28, 2010

RACUN JANGAN TAK RACUN !

Tapi masih ada lagi yang mulut gatal pantang nampak microphone atau tape recorder walaupun terang-terang tertulis UTUSAN MELAYAU atau RTM atau TV3 SUKU.....

Pelantikan Azmin cubaan awal ketepi Abdul Khalid

Oleh AZIAN AZIZ pengarang @utusan.com.my

SHAH ALAM 27 Jun – Pelantikan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR negeri ini menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menguatkan dakwaan wujudnya bibit-bibit rasa tidak senang pimpinan dan ahli akar umbi parti terhadap Menteri Besar Selangor berkenaan.

Ia didakwa sebahagian rancangan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi ‘memantapkan’ parti itu di negeri ini dan keputusan Anwar dikatakan sesuatu yang ‘mesti disokong’ dan mesti diikut.

Walaupun Abdul Khalid mendakwa itu atas permintaannya tetapi bagi pemerhati politik dan beberapa pihak, ia menunjukkan Menteri Besar tersebut cuba diketepikan setelah tidak lagi mendapat kepercayaan Anwar untuk mentadbir PKR di negeri ini yang semakin goyang.

Beberapa isu yang tercetus di negeri ini telah memperlihatkan kelemahan Abdul Khalid sebagai pemimpin parti dan negeri.

Ini termasuk ketidakpercayaan ahli akar umbi PKR terhadap kepimpinan Abdul Khalid di Kuala Selangor, penyelewengan penjualan pasir dan pengambilan tanah Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) yang gagal ditangani baik sehingga menyumbang kepada kekalahan PKR dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor baru-baru ini.

No comments:

Cerita Dolu Dolu