Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Friday, September 17, 2010

TERKINI KES PEMBUNUHAN SOSILAWATI

Pembunuhan kejam Sosilawati: Tiga dakwa nyaris jadi mangsa


2010/09/17

ORANG ramai yang mengunjungi Ladang Soon Beng Longan Trading di Tanjung Sepat, di Banting sempena cuti umum Hari Malaysia semalam berputih mata apabila polis menutup laluan ke ladang itu sejak Sabtu lalu berikutan penyiasatan kes   pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi mangsa kerana ladang itu terletak bersebelahan ladang suspek utama.
ORANG ramai yang mengunjungi Ladang Soon Beng Longan Trading di Tanjung Sepat, di Banting sempena cuti umum Hari Malaysia semalam berputih mata apabila polis menutup laluan ke ladang itu sejak Sabtu lalu berikutan penyiasatan kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi mangsa kerana ladang itu terletak bersebelahan ladang suspek utama.
Peguam mahu jumpa ahli perniagaan, dua rakan di Banting Isnin lalu 

KUALA LUMPUR: Pembongkaran kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain serta kejayaan polis menahan sembilan orang berhubungnya berjaya menyelamatkan sekurang-kurangnya tiga ahli perniagaan bergelar Datuk dari Selangor daripada menjadi mangsa suspek kes itu.

Ketiga-tiga ahli perniagaan itu sebelum ini dikatakan diminta peguam bergelar Datuk yang juga suspek utama kes pembunuhan Sosilawati menemuinya di Banting, Isnin lalu, untuk mendapatkan semula wang pendahuluan bagi urusan jual beli tanah.

Salah seorang ahli perniagaan terbabit yang enggan dikenali berkata, beliau dihubungi peguam itu sehari sebelum Aidilfitri dan me-mintanya ke Banting, Isnin lalu kerana mahu memulangkan wang pendahuluan RM1 juta bagi pembelian tanah seluas enam hektar di Butterworth, Pulau Pinang. 

Katanya, beliau terkejut apabila mendapat tahu peguam itu ditahan polis Sabtu lalu selepas disyaki menjadi dalang kes pembunuhan Sosilawati dan tiga individu lain di Ladang Gadong, Tanjung Sepat, Banting. 

“Dia (suspek) menghubungi saya dan bertanya di mana saya berada dan memberitahunya saya di Johor untuk menyambut Aidilfitri bersama keluarga dan dia minta berjumpanya pada hari raya keempat di Banting. 

“Saya bersyukur kerana belum berjumpanya. Jika tidak, saya juga mungkin menjadi mangsanya,” katanya ketika ditemui, semalam. 
Katanya, suspek pada mulanya memberitahu tanah di Pulau Pinang itu milik seorang lelaki berbangsa India, tetapi pemeriksaannya mendapati ia didaftar atas nama seorang lelaki Cina. 

“Saya kemudian tidak berminat membeli tanah itu dan meminta suspek memulangkan bayaran pendahuluan RM1 juta yang diserahkan kepadanya. Dia berjanji memulangkannya apabila bertemu di Banting, Isnin lalu,” katanya. 

Ahli perniagaan itu mendakwa dua lagi rakannya yang juga ahli perniagaan turut berurusan dengan suspek bagi pembelian tanah turut diminta ke Banting, Isnin lalu bagi menyelesaikan urus niaga mereka. 

Berikutan itu, beliau bersama seorang rakannya membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat, Selasa lalu. 

No comments:

Cerita Dolu Dolu