Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Friday, January 21, 2011

SPR SAHKAN MEMANG UJUD PENGUNDI HANTU.

BACA TULISAN WARNA MERAH DIBAWAH. WA KA KA KA. SEBELUM NI MEMANG UJUD LA TAPI DAH DIBERSIHKAN KALI INI. JADI SEBELUM INI TENANG DIWAKILI OLEH BUKAN WAKIL RAKYAT TAPI WAKIL HANTU?


Jangan seret SPR 

LABIS - Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengingatkan parti politik agar tidak mengheret SPR dalam kempen pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang. 

Beliau berkata, isu-isu seperti pengundi hantu tidak wujud lagi memandangkan SPR sentiasa memastikan daftar pemilih adalah bersih. 

“SPR telah membersihkan nama-nama daftar pengundi di DUN Tenang ini dan tidak timbul tentang permasalahan pengundi hantu atau sebagainya. SPR juga akan memerhati sesiapa yang menyamar pada hari pembuangan undi nanti," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat bersama pegawai penguasa SPR di Majlis Daerah Labis di sini, semalam. 

Wan Ahmad berkata isu itu terus dimainkan oleh sesetengah pihak sebagai modal politik mereka semasa kempen pilihan raya. 

Beliau menerangkan, SPR mempunyai jaringan komputer talian terus dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan boleh mengemaskini daftar pemilih sekiranya terdapat pengundi berdaftar yang meninggal dunia. 

Sementara itu, beliau berkata, hanya 100 pengiring bagi setiap calon yang dibenarkan memasuki kawasan penamaan calon pada 22 Januari nanti di Majlis Daerah Labis. 

Menurutnya, SPR juga akan memastikan semua dalam keadaan terkawal dan menyediakan tempat bagi pengiring pada hari penamaan calon ini nanti. 

"SPR juga telah menubuhkan tiga pasukan yang mana dalam setiap pasukan terdapat empat orang terdiri daripada polis, pihak berkuasa tempatan (PBT), wakil calon dan penguat kuasa. Mereka ini akan membantu dalam melancarkan lagi segala urusan SPR sepanjang PRK di DUN Tenang ini. 

“Setiap kali PRK, SPR tidak pernah memandang ringan dan sentiasa memastikan semuanya berjalan dengan lancar dan tenang setelah pelbagai persiapan dilakukan sebelum menjelangnya hari pembuangan undi pada 30 Januari nanti,” katanya. 

Wan Ahmad berkata, SPR juga membenarkan parti yang bertanding membuat ceramah sepanjang lapan hari berkempen dengan syarat mempunyai permit daripada polis terlebih dahulu. Katanya, polis tidak mempunyai sebarang masalah mengeluarkan permit seandainya mereka mematuhi syarat yang telah ditetapkan. Apa yang penting tidak mengganggu ketenteraman awam dan memohon 48 jam lebih awal,” katanya. 

Beliau berkata, borang yang dikeluarkan bagi penamaan calon telah dijual dan hanya dua parti sahaja yang membeli iaitu Barisan Nasional dan Pas. 

Katanya, sepanjang berkempen, hanya logo parti yang bertanding sahaja boleh dinaikkan dan selain itu tidak dibenarkan.

No comments:

Cerita Dolu Dolu