Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, July 06, 2010

APABILA ALAM MUSNAH, ALAM MELAWAN BALIK


Mat Repek akhirnya tumpas


MAT REPEK tumpas dengan ubat pelali sebelum ditangkap semalam.

PASIR MAS - Selepas merosakkan tanaman penduduk serta sebuah rumah di kawasan Rantau Panjang pada Sabtu lalu, 'Mat Repek' akhirnya ditangkap semalam.
Gajah liar tersebut rebah selepas ditembak ubat pelali oleh sepasukan anggota Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) di Kampung Batu Tiga, Repek dekat sini pada pukul 11 pagi.Pengarah Perhilitan Kelantan, Pazil Abdul Fatah berkata, gajah jantan yang berusia hampir 20 tahun dan dianggarkan seberat empat tan itu dipercayai telah terkeluar daripada kumpulannya sebelum tersesat ke kawasan berkenaan.
Menurutnya, gajah tersebut yang mempunyai diameter kaki 0.4 meter dipercayai berasal daripada kumpulan gajah Jedok, Tanah Merah yang terletak kira-kira 30 kilometer daripada tempat ia ditangkap.
"Kita percaya gajah ini merupakan seekor daripada tiga ekor kumpulan gajah tersebut dan telah tersesat kerana ketika ini musim buah-buahan dan ia tertarik dengan bau wangi buah-buahan."Kita menerima laporan sebelum ini mengatakan gajah tersebut telah merosakkan tanaman dan sebuah rumah di Kampung Banggol Petai, Rantau Panjang kemudian ke kawasan Lubok Tapah sebelum dikesan berada di kawasan ini," katanya ketika ditemui semalam.

No comments:

Cerita Dolu Dolu