Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, November 15, 2010

DIA DAH TANYA MENTERI PENGANGKUTAN KE BELUM?

Rugi jika pembinaan ditangguh

BUKIT MERTAJAM - Tidak ada bukti yang dikemukakan mana-mana pihak menunjukkan bahawa pembinaan Landasan Berkembar Elektrik Ipoh-Padang Besar adalah punca utama bencana banjir di Kedah baru-baru ini. 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, setakat ini tiada bukti menunjukkan kerja-kerja Projek Landasan Berkembar Elektrik Ipoh-Padang Besar adalah punca banjir. 

"Adalah sesuatu yang merugikan jika pembinaan landasan berkembar elektrik itu terpaksa ditangguhkan disebabkan dakwaan tanpa asas kukuh itu. 

“Saya yakin syarikat kontraktor yang terlibat akan menjalankan kajian teknikal dengan segera supaya projek berkenaan tidak terjejas dan dapat berjalan mengikut jadual yang mana saya turut diberitahu belum ada bukti projek berkenaan menjadi faktor utama kepada banjir di Kedah tapi kita perlu tunggu dan lihat,” katanya kepada media selepas merasmikan RHB Islamic Bank cawangan Auto City Prai, di sini, semalam. 

Menurutnya, beliau yakin pihak terbabit akan menjalankan kajian sebelum memberi sebarang kata putus sama ada terbukti banjir yang berlaku ada hubung kait dengan projek itu. 

Nor Mohamed mengulas tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang mengarahkan syarikat pemaju pembinaan landasan berkembar itu, MMC-Gamuda Joint Venture memberhentikan segera projek berkenaan yang melibatkan tanah di negeri itu untuk mengelak banjir.

No comments:

Cerita Dolu Dolu