Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, November 10, 2010

ALI RUSTAM KENCING LAGI..... tengok data TOURISM MALAYSIA?

Melaka Dahului Pulau Pinang Tarik Pelancong
KANGAR: Melaka yang telah mendahului Pulau Pinang sebagai destinasi tarikan pelancong terkemuka di negara ini akan terusmemperkenalkan produk pelancongan baru khususnya yang melibatkan sejarah.
Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata rekod menunjukkan bilangan pelancong yang melawat Melaka meningkat kepada 8.9 juta tahun lepas berbanding 7.8 juta pada 2008 manakala kehadiran pelancong ke Pulau Pinang, sebuah negeri yang mempunyai 191 penerbangan antarabangsa setiap minggu, hanya 5.5 juta orang tahun lepas.
Bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada mangsabanjir di Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Ali Ahmad di sini malam tadi, beliauberkata Melaka akan terus mengorak langkah yang lebih hebat dalam sektor pelancongan.
Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen baru-baru ini berkata Pulau Pinang yang mempunyai pelbagai kemudahan dan tarikan pelancongan telah ketinggalan dalam sektor itu berbanding Melaka.
Mohd Ali berkata, antara faktor yang menjadikan Melaka sebuah destinasipelancongan menarik ialah sejarah negeri itu, kebersihan bandar dan keramahanpenduduknya.
Sebelum itu, beliau menyampaikan sumbangan kewangan berjumlah RM25,000 kepada mangsa-mangsa banjir di seluruh Perlis di samping sumbangan pelbagai barangan keperluan mangsa banjir bernilai RM53,000.
Sumbangan disampaikan kepada semua wakil rakyat yang kawasan mereka terbabitdengan banjir. Yang turut hadir Menteri Besar Datuk Seri Dr Md Isa Sabu. - BERNAMA
BETUL KE? FAKTA TOURISM MALAYSIA MENIPU ATAU NG YEN YEN TIPU ALI RUSTAM? PALING BEST P.PINANG HAMPIR BETUL, MELAKA 8.9 JUTA? DIA KALI DUA AGAKNYA
CERAIAN : MELAKA 2008 TOTAL : 4.35 JUTA   P.PINANG 2008 : TOTAL 6.31 JUTA
                    MELAKA 2009 TOTAL : 3.75 JUTA  P.PINANG 2009 : TOTAL 5.96 JUTA

5 comments:

AmenoWorld said...

tak jelas, tolong bagi link kat mana petik maklumat atas. link gambar tue hah

mahaza said...
This comment has been removed by the author.
mahaza said...

http://www.tourism.gov.my/corporate/research.asp?page=facts_figures

mahaza said...

Lepas tu select hotel guests by states... letak tahun 2009

AmenoWorld said...

Thanks bro

Cerita Dolu Dolu