Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Friday, May 21, 2010

Ezam dakwa siasatan Selcat tidak telus

Ezam dakwa siasatan Selcat tidak telus - SUMBER

SHAH ALAM – Tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengarahkan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) menyiasat amalan rasuah dan penyelewengan isu pasir dianggap tidak telus kerana berniat melindungi pihak tertentu.

Ahli Dewan Negara, Senator Mohamad Ezam Mohd Nor berkata, tanpa persetujuan Dewan Undangan Negeri Selangor, Abdul Khalid tidak mempunyai kuasa mengarahkan Selcat menyiasat perkara itu.

“Hanya polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang bertanggungjawab terhadap kes seperti ini, bukannya Selcat yang seharus dipertanggungjawabkan menyiasat kes berkenaan.

“Mengikut Artikel 145 Perlembagaan Persekutuan, hanya Polis dan SPRM diperuntukkan melaksanakan tugas itu di bawah seliaan pendakwaan Peguam Negara,” katanya dalam kenyataan media kepada Sinar Harian, semalam.

Bekas Ketua Pemuda Parti Keadilan Malaysia (PKR) itu berkata, Abdul Khalid, DUN dan Selcat tidak dibenarkan beroperasi secara selari dengan badan yang diberi kuasa mengikut perlembagaan.

“Ini membuktikan menteri Besar Selangor itu tidak menghormati perlembagaan dan institusi kehakiman negara ini.

“Selcat perlu menghentikan aktiviti itu buat sementara waktu kerana pembentukan dan bidang kuasa Selcat masih dalam proses Mahkamah Tinggi Shah Alam,” katanya

SENATOR WEH!!! SURUH JER MULAKAN DENGAN 6 KOTAK YANG DOK JAJA SANA-SININ DULU BARU SIBUK HAL ORANG.

No comments:

Cerita Dolu Dolu