Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, September 30, 2010

DAH TENTU TAK MERASA MASUK HUTAN KEMBALI

Harimau betina masuk perangkap


SEEKOR harimau betina berjaya ditangkap oleh Jabatan Perhilitan selepas menerima aduan mengenai kehilangan seekor lembu di Ulu Geroh, Gopeng semalam.


GOPENG – Selepas ‘tertumpasnya’ seekor harimau belang betina di Hutan Simpan Bukit Kinta dekat sini pertengahan Mei lalu, seekor lagi haiwan spesies berkenaan berjaya ditangkap selepas memasuki perangkap yang dipasang Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) kelmarin.
Pengarah Perhilitan Perak, Shabrina Mohd. Shariff berkata, harimau belang betina seberat 120 kilogram itu dipercayai tertarik dengan kambing yang dijadikan umpan di salah satu perangkap yang dipasang di ladang kelapa sawit milik Orang Asli, Ulu Geroh kira-kira 50 kilometer dari sini.
Katanya, tindakan memasang perangkap itu dilakukan selepas Perhilitan menerima aduan penduduk kampung berdekatan yang mendakwa ternakan mereka termasuk lembu hilang dibaham binatang buas.
“Pada pukul 7 pagi hari ini (semalam), kita menerima panggilan daripada orang awam mengenai seekor harimau telah memasuki perangkap yang dipasang dan sepasukan pegawai dihantar sejurus kemudian.
“Siasatan awal mendapati harimau berkenaan yang berusia empat hingga lima tahun itu mengalami sedikit luka kecil pada bahagian muka, dipercayai terkena perangkap tersebut,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

No comments:

Cerita Dolu Dolu