Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, April 18, 2012

PEMERINTAH JATUH BILA ANAK MUDA MULA BUKA MATA

Dengarilah hati anak muda. Berapa banyak pemerintah di dunia gugur satu demi satu apabila anak muda mula berhimpun membantah kebobrokan pemerintah. Anak muda yang berhimpun membantah ini adalah anak muda yang kecewa dengan pemerintah dan mereka juga bukan anak muda yang menyukai perkara lagho. Mereka tidak akan mudah disogok danmereka pada satu masa nati akan mengambil alih tampuk pemerintahan negara kerana tiada siapa akan menongkat langit. Hampiri mereka, dengari isi hati mereka, didiklah mereka.

Pak Samad : Umno-BN Tidak Mampu Sekat Bersih 3.0


KUALA LUMPUR 18 APR : Rakyat secara menyeluruh akan turun menentang rejim zalim Umno-BN walau apapun halangan yang kerajaan itu cuba adakan bagi menyekat kemaraan rakyat.
Sasterawan Negara, A. Samad Said yang juga orang kuat di sebalik gerakan Bersih 3.0 berkata, rakyat tanpa mengira kedudukan dan darjat hari ini sudah bijak menilai dan berani untuk menentang serta membantah.
“Hari ini kita dapat melihat seorang sasterawan berdiri di kalangan rakyat, berdiri di depan untuk menuntut keadilan.
“Hari ini juga kita mendengar mantan tentera berikrar untuk bersama kita menentang kezaliman, golongan anak muda dan mahasiswa malah kita juga ada ahli Umno yang akan bersama kita pada himpunan 28 April nanti,” ucap penulis dan penyajak tersohor ini.
Beliau, yang mesra dengan panggilan Pak Samad, berucap di dalam Himpunan Pra Bersih 3.0 di Padang Kelab Sulaiman, Kampung Baru malam tadi.
Dalam perkembangan lain, beliau turut menghadiahkan mahasiswa yang berkampung di Dataran Merdeka dua ‘sleeping bag’ bagi menyatakan sokongan terhadap mereka.
“Ia juga merupakan simbolik untuk mereka tidur dan menikmati mimpi-mimpi yang indah dan semoga mimpi indah itu menjadi nyata.
“Jangan bimbang jika khemah diroboh dan dirabak kerana ada yang akan bagi duit untuk mereka membeli khemah baru untuk didirikan,” ujar Pak Samad di hadapan lebih seribu hadirin.
Sekumpulan aktivis mahasiswa sudah empat malam berkhemah bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di Dataran Merdeka.
Perkhemahan itu adalah lanjutan himpunan mereka di Kuala Lumpur Sabtu lalu.
Selain Pak Samad, majlis himpunan malam tadi turut dihadiri wakil pimpinan dan wakil Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang lain seperti Mohamad Sabu, Tian Chua, Nurul Izzah Anwar, Elizabeth Wong, Teresa Kok, Maria Chin dan Haris Ibrahim.

No comments:

Cerita Dolu Dolu