Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, January 13, 2011

KHUSRIN BOLEH DIPERCAYAI SEBAGAI SUK? TANYA HASSAN ALI

Khir Toyo Pulang Gelaran Sebab Sudah Tahu Awal ?
13/01/2011   

SHAH ALAM 13 JAN : Tindakan Dr Khir Toyo memulangkan darjah kebesaran Selangor yang membawa gelaran Dato' Seri bukan disebabkan hormat tetapi beliau sebenarnya telah mengetahui pihak Istana akan menarik balik gelaran tersebut kata Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli.
Rafizi menerusi laman 'twitter'nya menulis 'Alkisah Khir Toyo pulangkan darjah kebesaran, dengar khabar sebab Istana sudah putus untuk tarik balik, tapi Datuk Khusrin Munawi maklumkan awal kepada Khir Toyo'.
Tindakan awal Khusrin ujar Rafizi mungkin sebagai ehsan kepada Khir dengan maklumkan awal-awal untuk menjaga air mukanya.
"Taat betul Khusrin kepada bekas Menteri Besar," tulisnya lagi.
Semalam, menerusi laman blognya, Khir berkata beliau telah telah menghantar surat kepada Sultan Selangor bagi memulangkan sementara pingat darjah kebesaran Selangor Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS).
"Surat tersebut dibuat berikutan kejadian saya didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam beberapa hari sebelumnya atas tuduhan salah guna kuasa.
'Pemulangan semula pingat ini bagi mengelak darjah kebesaran negeri turut terpalit dengan sebarang keaiban sepanjang pertuduhan dan perbicaraan yang akan berlangsung," tambahnya.
"Hari ini Dewan Diraja telah memperkenankan pemulangan semula pingat tersebut," kata Dr Khir yang turut melepaskan jawatan ketua pembangkang DUN Selangor baru-baru ini.
Dr Khir didakwa telah mendapatkan untuk dirinya dan isteri Zahrah Kechik, 45, suatu barang berharga dengan suatu balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah yang terletak di alamat no 8 & 10, Jalan Suasa 7/1 L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarah Ditamas, Shamsuddin Hayroni, dengan harga RM3.5 juta, sedangkan hartanah itu telah dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.
Perbicaraan kes rasuah terhadap menteri besar Selangor itu akan didengar pada 6 hingga 24 Jun ini. 

1 comment:

Anonymous said...

tak pe wak. kami tetap sokong wak masul pkr!!!!!


lanchowkan pimpinan pati lama wak toyo. tak de datok wak pun ok!!!

1 -jawa, 1 wak mampuslah parti parti sial

-------------------------------------------



ini yang utama. parti bolih mampuuuuuus.......



1-jawa


kita tetap totok

wak korok

Cerita Dolu Dolu