Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, January 12, 2011

GUA TABIK RESPECT SAMA KHIR TOYO. Tunggu Ling Liong Sik pulak.

Khir Toyo Pulangkan Gelaran 'Datuk Seri'
PETALING JAYA: Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo memulangkan sementara pingat darjah kebesaran Selangor iaitu Seri Paduka Mahkota Selangor (S.P.M.S) yang membawa gelaran Datuk Seri.
Beliau berkata pemulangan gelaran berkenaan bagi menghormati darjah kebesaran itu serta mengelakkan ia terpalit dengan keaiban berikutan kes tuduhan salah guna kuasa di mahkamah.
"Pemulangan semula pingat ini bagi mengelakkan darjah kebesaran negeri turut terpalit dengan sebarang keaiban sepanjang pertuduhan dan perbicaraan yang akan berlangsung," katanya menerusi blognya www.drkhir.com pada Rabu.
Menurut Mohamad Khir, beliau menghantar surat kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada pertengahan Disember lalu menyatakan hasrat untuk memulangkan darjah kebesaran itu.
"Hari ini Dewan Diraja telah memperkenankan pemulangan semula pingat tersebut.
"Justeru mulai hari ini semua media dan dan penganjur program hendaklah menggugurkan gelaran 'Datuk Seri' dari pangkal nama saya dan menggunakan nama Dr Mohamad Khir Toyo sahaja," katanya.
Mohamad Khir didakwa memperoleh dua lot tanah dan sebuah rumah bernilai RM6.5 juta dengan harga RM3.5 juta daripada sebuah syarikat.
Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, Datuk Wira Mohtarudin Baki menetapkan perbicaraan kes itu selama tiga minggu bermula 6 hingga 24 Jun ini.

No comments:

Cerita Dolu Dolu