Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, December 21, 2010

HARAP BUKAN SEBAB ANIAYA - TAKZIAH UNTUK MANGSA


27 die in tourist bus accident in Malaysia - DARI BERITA NHK WORLD.
Twenty-seven people were killed on Monday in a tourist bus accident in Malaysia. The accident occurred on a highway in the mountains of the State of Pahang.


A large bus packed with tourists failed to negotiate a downhill curve and crashed into a wall of rocks at the side of the road.

Local police say 27 people died. Ten are being treated at a hospital for injuries.

The bus was traveling from the Cameron Highlands, a leading summer destination in Malaysia, to the capital city of Kuala Lumpur. Most of the passengers were tourists from neighboring Thailand.

Monday's accident follows other fatal bus accidents in Malaysia this year. In August, 22 people died in an accident attributed to a bus driver dozing off at the wheel. And a man driving without a license caused a bus accident in October that killed 7 people.


Jika dahulu melalui Jalan Tapah - Cameron selalu juga berlaku kes pokok tumbang. Ada tumbang betul-betul, ada juga ditumbangkan untuk mencari duit kopi. Semoga kes ini diteliti diluar kotak agar tiada sebarang unsur-unsur khianat yang akhirnya ini kemalangan akan menjadi yang pertama tetapi bukan yang terakhir. Itu sahaja harapan saya. Dah lah dorang ni duduk kat tempat TETAP kalau ke Cameron. 
27 Terbunuh Kemalangan Bas Di Simpang Pulai
IPOH: Seramai 27 penumpang, kebanyakannya pelancong dari Thailand, terbunuh selepas sebuah bas pesiaran membawa pelancong negara itu terlibat dalam satu kemalangan di Km15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai pukul 11.40 pagi Isnin.
Timbalan Ketua Polis Perak Datuk Zakaria Yusof berkata 22 orang mati di tempat kejadian manakala empat lagi meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital di sini.
Katanya bas dua tingkat itu milik syarikat San Express Holiday yang beribu pejabat di Jitra, Kedah, membawa 37 pelancong Thai manakala pemandu, pembantu pemandu dan pemandu pelancong adalah rakyat Malaysia.
Zakaria memberitahu pemberita di tempat kejadian bahawa polis dan Jabatan Bomba dan Penyelamat yang menerima panggilan tengah hari telah menggerakkan 100 anggota penyelamat dalam operasi menyelamat.
Katanya, ketika kejadian, bas itu sedang dalam perjalanan turun dari Cameron Highlands ke Kuala Lumpur kerana pelancong itu dipercayai akan mengambil penerbangan pulang ke Bangkok.
Zakaria berkata siasatan awal mendapati pemandu bas itu hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan sebelum bas terbabas ke laluan bertentangan dan terbalik di longkang.
Menurutnya, identiti dan jantina mangsa yang terbunuh sudah dikenal pasti.- BERNAMA

No comments:

Cerita Dolu Dolu