Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, August 04, 2009

ISSUE RONNIE LIU ARAH MBSA PULANG BALIK ARAK

Saya membaca dengan penuh tertarik isu rampasan bir MBSA di kedai serbaneka Shah Alam Seksyen 8. Pelbagai komen juga telah dikeluarkan. Tapi tiada siapa pun yang jelaskan kenapa Ronnie menganggap MBSA salah.

Saya rasa Ronnie mungkin menyamakan HARD LIQUOR = MINUMAN KERAS. Dan kalau di kategorikan sebegitu, Bir memanglah bukan Hard Liquor. Saya rasa penerangan yang jelas boleh di berikan untuk menyelesaikan masalah ini. Apasal mau ribut-ribut? Janganlah PR pun sama naik ngan MSM yang mencari jalan menghentam PR. Kalau ikut hukum Islam memanglah bir pun haram, perundangan macamana?

MBSA takleh amik tindakan ke pada kilang Calsberg dan Guinness Stout yang membuat minuman tu?

ENTAH LAH..... AKU TAK TAU. Tapi kalau setakat nak hentam Ronnie aje pada aku memang tak kena.

INI PULAK aku rasa patut segerakan. Tapi kenapa nak guna statement MINUMAN KERAS. Kenapa tak terus gunakan perkataan ARAK atau kalau takut kureng canggih guna ajelah KHAMAR ke....

No comments:

Cerita Dolu Dolu