Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, June 07, 2010

ISRAEL DAN BANTUAN KE GAZA

BERITA MAHAZA : MANA KOMEN YANG PATUT AKU DAPAT DENGAR?

Hari ini dalam berita di TV tiadalah yang utama melainkan cerIta kepulangan dan penderitaan para sukarelawan Malaysia yang baru pulang. Alhamdulillah kerana Allah melindungi mereka semua. Antara komen-komen yang kerap kita denmgar semenjak dua menjak nih..... ISREAL diminta membuka laluan laut ke Gaza dan membenarkan kapal bantuan ini tiba di Gaza. Kerajaan Malaysia dan Parlimen juga mengusulkan Mengutuk Israel - kes lain tak nak tahu....

Kenapa tiada seorangpun yang mengecam Mesir? Atau akukah yang salah faham. Dari maklumat yang diberitahu - Mesir menutup laluan ke Gaza dan membuat pemeriksaan strict gila babi menyebabkan banyak makanan terbuang kerana busuk.

Jika Mesir membuka laluan darat ke Gaza, tiada siapa perlu risau dengan penghantaran melalui laut.

TETAPI KENAPA TIADA? Kutuk Israel, dah dorang tu Zionis memang perangai camtu nak buat camne.... yang Arab dan termasuk dalam LIGA ARAB tapi lagi teruk dari YAHUDI ZIONIS nih..... Kenapa semua senyap sunyi aje.... aku tak paham. Maaf kalau salah dimaklumkan berkenaan peranan sekatan Mesir ini. Seteruk teruk Turki (dari segi sekularismenya) Kapal Turki dan rakyat Turki yang ditembak..... penentangan di depan Kedutaan Israel juag (sebab dorang ada hubungan Diplomatik dengan Israel) Mesir??

Aku rasa lepas ni kalau nak buat DEMO ANTI ISRAEL jangan buat depan KEDUTAAN AMERIKA tapi depan KEDUTAAN MESIR lagi baik!

RALAT : Mungkin ada statement dari pemberita AWANI- Ashwad.

No comments:

Cerita Dolu Dolu