Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, November 22, 2010

BERAPA ONGKOSNYA?

Ada pergi melihat pameran TV 3D di Subang parade baru baru ini semasa keluar membeli belah. Satu je musykil... kalau dalam rumah ada 10 orang ahli rumah, kena beli 9 spec extra ke? Berapa pulak harganya? 

Aku ingat nak jadi dealer jual spec untuk TV 3D ni la... Rega TV RM 500 (saiz 32) tanpa spec - nak spec? rega spec RM5,000.00 SATU SAHAJA..... Kalau beli lebih dari 5 Spec, TV beri percuma... agak-agak laku ke macam tu?

Satu lagi berapa banyak pilihan cerita 3D ni sekarang? Byond - HD pun dah cukup dah ... tgk 3D rasa nak mabuk ada la.... tengok lak sports....

Sharp dahului pesaing

Oleh Munir Anaam Zuljadan
munir@hmetro.com.my

CANGGIH...Hiroyuki (kanan) dan Takaya menunjukkan TV LCD Sharp Aquos menggunakan teknologi TFT Generasi Ke-10 dan UV2A yang dipamerkan di bilik pameran Sharp Memorial Hall dan Sharp Technology Hall di Osaka, Jepun.
CANGGIH...Hiroyuki (kanan) dan Takaya menunjukkan TV LCD Sharp Aquos menggunakan teknologi TFT Generasi Ke-10 dan UV2A yang dipamerkan di bilik pameran Sharp Memorial Hall dan Sharp Technology Hall di Osaka, Jepun.
SHARP-ROXY Sales & Services (M) Sdn Bhd akan melancarkan televisyen paparan cecair kristal tiga dimensi (LCD 3D) menggunakan teknologi Transistor Filem Nipis (TFT) Generasi ke-10 yang pertama di dunia bagi pasaran negara ini, esok.
Aquos Quattron 3D LED LCD itu juga yang pertama di dunia dilengkapi kombinasi tiga warna utama iaitu merah, hijau dan biru selain tambahan kuning (RGB + Y) bagi model televisyen LCD tiga dimensi.

Pengurus Besar Kumpulan Pembangunan Pasaran Global Sharp Corporation, Tomio Isogai berkata, tambahan warna kuning bertujuan menjimatkan elektrik menggunakan teknologi terbaru dikenali sebagai UV2A (Ultraviolet Vertical Alignment).

“Malah, semua televisyen LCD dihasilkan Sharp sejak 2009 menggunakan teknologi UV2A, termasuk Aquos Quattron 3D,” katanya pada sidang media sempena lawatan media Malaysia ke Ibu Pejabat Sharp di Osaka, Jepun, baru-baru ini.



Turut sama Pengarah Urusan Sharp-Roxy, Hiroyuki Nuizato; Penolong Pengurus Besar Sharp-Roxy, Takaya Wakasumi dan Pengurus Perhubungan Media dan Iklan Sharp-Roxy, Mohd Aref Mohd Ali.



Isogai berkata, walaupun terdapat beberapa pesaing sudah mendahului syarikatnya dengan memperkenalkan televisyen 3D dalam pasaran Malaysia, hanya Sharp memiliki LCD Generasi Ke-10 yang dihasilkan di kilangnya di Green Front Sakai, Osaka.

“Ini memberikan Sharp kelebihan berbanding pesaing lain berikutan skrin LCD yang berada di pasaran adalah daripada generasi kelapan. Kami optimis TFT Generasi ke-10 Sharp dapat memenangi hati pengguna di Malaysia,” katanya. Sharp Coporation ditubuhkan Tokuji Hayakawa yang ketika itu terbabit dalam perniagaan logam di Tokyo pada 1912.

No comments:

Cerita Dolu Dolu