Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Friday, October 15, 2010

ADA KE LETAK GAMBAR DPP CAMTU... nasib baik bukan. . . .

Pathmanabhan didakwa bunuh Sosilawati 
BANTING – Kawasan mahkamah dipenuhi orang ramai apabila peguam, N Pathmanabhan, dan tiga lagi didakwa di Mahkamah Majistret Telok Datok, dekat sini, semalam, atas tuduhan membunuh jutawan, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain. 

Selain peguam berumur 41 tahun itu, turut didakwa ialah T Thilaiyalagan, 19; R Matan, 20; dan R Kathavarayan, 30. 

Puluhan penduduk dan lebih 20 wakil media berkumpul di luar mahkamah ketika keempat-empat yang dituduh tiba di mahkamah dengan van polis pada jam 8.20 pagi dengan dikawal rapi polis dan dibawa masuk untuk mendengar pertuduhan pada jam 9 pagi. 

Mereka didakwa membunuh Sosilawati, 47; pegawai CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohamad, 38; peguam peribadi, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32; dan pemandu, Kamaruddin Shamsuddin, 44. 

Kesalahan itu didakwa dilakukan antara jam 8.30 malam dan 9.45 malam 30 Ogos lalu di Lot 2001, Jalan Tanjung Layang, Tanjung Sepat, di sini dan pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati, jika sabit kesalahan. 

Pertuduhan terhadap Pathmanabhan dibacakan dalam Bahasa Malaysia, manakala tiga yang lain dalam Bahasa Tamil di hadapan Majistret Hurman Hussain. 

Tiada pengakuan direkodkan, tetapi kesemua tertuduh mengangguk sebagai tanda faham pertuduhan terhadap mereka. 

Timbalan Pendakwa Raya, Ishak Mohd Yusoff (gambar) yang mengetuai barisan pendakwaan memohon supaya mahkamah menetapkan tarikh sebutan semula kes bagi pihaknya mengemukakan dokumen yang berkaitan. 

Ishak mengendalikan pendakwaan kes bersama Timbalan-Timbalan Pendakwa Raya, Saiful Edris Zainudin dan Idham Abd Ghani.

No comments:

Cerita Dolu Dolu