Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, September 22, 2010

PERINGATAN - BAWAH UMUR KIRA ROGOL walau Suka Sama Suka

Kelakarnya nama pasangan kembar tu, tentu panggilan manjanya adalah EKIN dan AIN. Kat mana pernah dengar nama ni?

Pasangan kembar, rakan ditemui







Nurul Ain Kamarazmi (kanan) dan kembarnya Nurul Ashiqin bersama teman sebaya, Suhaili Abd Razak (dua, kanan) ditemui bersama dua remaja lelaki berusia 19 tahun dan 20 tahun di Pulau Pinang, semalam. – BERNAMA






PULAU PINANG 21 Sept. – Pasangan kembar, Nurul Ain Kamarazmi dan Nurul Ashiqin, 14, bersama teman sebaya, Suhaili Abd. Razak yang dilaporkan tidak pulang ke rumah selepas keluar membeli pakaian di pekan Kampar, Perak 11 September lalu, akhirnya ditemui di sebuah rumah flat di sini hari ini.
Ketiga-tiga pelajar tingkatan dua di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sentosa, Taman Bandar Baru, Kampar itu dikatakan bersembunyi di sebuah flat Green Garden kira-kira pada pukul 8.20 pagi.

Polis yang mendapat maklumat mengenai tiga remaja itu daripada orang awam turut menahan dua lelaki dipercayai teman kepada dua remaja perempuan terlibat, seorang dari Kampung Hujung Rintis, Kota Setia, Kampung Gajah sementara seorang lagi beralamat di Sungai Nibong, Kota Setia, Kampung Gajah.

Difahamkan, ketika serbuan, pasangan kembar dan rakan mereka sedang tidur di atas sofa di ruang tamu rumah, manakala dua lelaki terbabit sedang tidur di atas lantai di bilik hadapan kediaman itu.
Kelima-lima mereka kemudian dibawa ke Balai Polis Ayer Itam untuk tindakan lanjut sebelum tiga remaja perempuan itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk menjalani pemeriksaan, manakala dua lelaki itu pula ditahan di lokap balai tersebut.

Ketua Balai Polis Ayer Itam, Cif Inspektor Mohd. Fadzli Mohd. Napiah berkata, siasatan awal mendapati, kelima-lima remaja itu menaiki bas ekspres dari Batu Gajah, Perak ke Pulau Pinang 14 September lalu.
Setibanya di negeri ini, mereka menginap di sebuah hotel di Jalan Pintal Tali selama tiga malam sebelum menumpang rumah kenalan salah seorang lelaki berkenaan di Green Garden sejak Sabtu lalu, katanya.
Beliau berkata, difahamkan, pada hari mereka dilaporkan hilang, remaja terbabit bersembunyi di sebuah ladang sawit di Perak dan tidur di sebuah rumah kosong di situ sebelum ke negeri ini.
“Siasatan sedang dijalankan dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan (Seksyen 376 Kanun Keseksaan - penjara minimum 15 tahun dan maksimum 30 tahun dengan sebatan)

Mohd. Fadzil berkata, hasil siasatan awal juga mendapati, remaja lelaki yang berusia 19 tahun itu terbabit dalam penyalahgunaan dadah dan masih berada di bawah pengawasan Balai Polis Jejawi di Kampar, Perak.
Sehubungan itu, jelasnya, kedua-dua lelaki itu kini ditahan di lokap dan polis akan menjalankan ujian air kencing dan jika didapati positif mengambil dadah, mereka boleh dikenakan hukuman mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Sementara itu, ibu kepada Suhaili, Che Norliah Che Mat, 48, pula memberitahu, dia terkejut selepas mendapat tahu anaknya ditemui di Pulau Pinang.
“Sebagai ibu, tentu saya rasa lega dan gembira sangat kerana anak saya ditemui dan kini selamat dalam jagaan polis,” katanya.

No comments:

Cerita Dolu Dolu