Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, January 10, 2011

Aku tiada dalam ribuan ini (Macam suratkhabar lainnya juga)

Ribuan hadiri solat hajat anjuran Pakatan Rakyat  - SINAR HARIAN


SHAH ALAM - Ribuan rakyat hadir pada majlis solat hajat dan pidato perdana anjuran Pas Pusat di Stadium Tertutup Malawati, di sini, semalam. 

Program yang bermula pada jam 7.00 malam dimulakan dengan sembahyang maghrib diikuti dengan solat isyak dan seterusnya solat hajat. 

Selesai solat maghrib, tazkirah diadakan selepas solat hajat yang disampaikan oleh Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Harun Din. 

Antara pemimpin utama Pakatan Rakyat yang hadir termasuk Presiden Pas, DatukSeri Abdul Haji Awang; Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat,Datuk Seri Anwar Ibrahim; Naib Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man; Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustapa Ali; Naib Presiden PKR, Azmin Ali; Menteri Besar Selangor; Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khaled Ibrahim. 

Bagaimanapun, Musyidul Am Pas, Datuk Seri Nik Aziz Nik tidak dapat menyertai solat hajat dan tiba jam 9.20 malam dengan berkerusi roda disambut ribuan penyokong dengan laungan takbir. 

Manakala pidato perdana pula diadakan selepas solat isyak oleh pimpinan Pakatan Rakyat (PR). 

Tujuan program tersebut diadakan adalah untuk memohon pertolongan daripada Allah SWT dalam menghadapi serangan daripada musuh tertutamanya dalam menghadapi Pilihanraya Umum Ke-13(PRU-13). 

Ketua Penerangan Pas Pusat, Idris Ahmad berkata, tujuan program ini diadakan untuk memohon kehadrat Allah SWT supaya dapat menyelamatkan negara daripada kerakusan mereka yang tidak bertanggungjawab ketika menguruskan negara.

No comments:

Cerita Dolu Dolu