Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, July 06, 2010

Bidaah ke Bedaah...... Patut cakap dengan UTUSAN MELAYAU

Jangan siar laporan bidaah: Najib
SHAH ALAM – Media perlu memaparkan laporan yang berasas agar ia tidak mengelirukan rakyat serta mengelakkan menyiarkan berita bidaah.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, jika laporan yang disiarkan tidak berasas dan mempunyai unsur fitnah, ia boleh menjejaskan imej negara dan rakyat di mata dunia.

“Kenapa perlu menyiarkan cerita karut-marut, ia perlu diselidik dahulu kebenarannya bukan hanya mendengar dari sebelah pihak dengan menambah fakta yang tidak wujud.

“Jangan pembohong, jangan bidaah dalam membuat laporan, sebagai media kita harus berlaku adil dan jujur dan memaparkan sebarang berita untuk tatapan umum. Jika laporan yang disiarkan itu tidak benar dan mengelirukan secara tidak langsung akan merosakkan minda dan pemikiran generasi kita,” katanya.

Beliau berkata demikian di majlis pelancaran KarangKraf Peduli dan akhbar Sinar Harian di Kumpulan Media Karangkraf di sini, hari ini.

Program Karangkraf Peduli dilancarkan bertujuan membimbing masyarakat ke arah kehidupan yang lebih bahagia dunia dan akhirat.

Ia salah satu teras utama`Peduli Iqra’ yang mengerakkan budaya membaca dan pendidikan sepanjang hayat di negara ini.

Teras itu adalah Karangkraf Peduli Duafa, wujudkan masyarakat prihatin; Karangkraf Peduli Muafakat, wujudkan perpaduan rakyat.

Karangkraf Peduli Alam, wujudkan kesedaran pentingnya menjaga alam sekitar untuk generasi akan datang; Karangkraf Peduli Jujur iaitu komitmen dalam memerangi rasuah bersama mengerakkan kesedaran untuk masyarakat bersama bertindak memerangi rasuah.

Semenatara itu, Pengarah Urusan Kumpulan Media Karangkraf, Datuk Hussamuddin Yaacub berkata, ia adalah kempen khidmat masyarakat yang digerakkan bersepadu dan besar-besaran oleh Kumpulan Media Karangkraf.

“Selain warga Kumpulan Media Karangkraf yang mengerakkan program ini, saya amat berharap agar seluruh masyarakat di negara ini turut serta menjayakannya.

Kumpulan Media Karangkraf bergerak selama 33 tahun dalam industri penerbitan dan percetakan negara yang hanya bermula dengan dua majalah dan kini menerbitkan 28 majalah, termasuk akhbar Sinar Harian.

No comments:

Cerita Dolu Dolu