Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 22, 2010

ITU LA... ORANG BERDEMO, KORANG PUN NAK BERDEMO.....

Lain kali siasat betul-betul dulu baru berdemo. Dah lah tanah ni dikencing dek pentadbiran dulu lepas tu tuduh orang lain berak kat situ, rupanya takde sapa nak roboh kan pun.... 

Takde pulak dorang ni pi berdemo kat Kerinchi atau Setiawangsa ya?


Surau Al-Hidayah Tidak Akan Dirobohkan - TVS
21/12/2010   





RAWANG 21 DIS: Dakwaan ketidakperihatinan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengenai isu merobohkan Surau Al-Hidayah, Rawang adalah tidak benar selepas wakil Masjid Nurul Iman, Rawang mengesahkan tanah tersebut kekal sebagai tapak surau.
Justeru pihak masjid mengumumkan segala urusan rumah ibadah Islam harus dirujuk kepada pentadbiran masjid yang telah diberi mandat oleh DYMM Sultan Selangor Darul Ehsan. 
Memetik laporan portal Harakahdaily, perjumpaan di antara wakil masjid bersama Penghulu Mukim Rawang 1, Wakil Pejabat Adun Rawang dan Ahli Majlis MPS Zon 19 dengan Mahumas Sdn Bhd semalam bersetuju untuk mengembalikan keseluruhan lot-lot tanah tersebut setelah ukuran sebenar diperolehi. 
Perkara ini sekaligus menyangkal dakwaan media Umno-Barisan Nasional yang menuduh kerajaan Selangor tidak mengambil kira sensitiviti kaum Islam di kawasan itu.
Sebelum ini syarikat Mahumas Sdn Bhd mengeluarkan notis pengosongan tapak perniagaan dan aktiviti di kawasan itu bertarikh 19 Oktober 2010 selepas mendakwa keseluruhan 8 lot tanah tersebut adalah milik mereka namun tidak secara terperinci menjelaskan berkenaaan isu pencerobohan tapak surau.
Namun pentadbiran Masjid Nurul Iman berpendirian surau tersebut harus dikekalkan seperti sedia ada dan notis pengosongan tersebut adalah terbatal secara sah.
Menurut Nazir Masjid Nurul Iman, Ilham Akhbar Harun berkata dokumen dari Pejabat Tanah & Daerah Gombak mengesahkan tanah seluas 13,885 kaki persegi tersebut telah direzabkan sebagai tanah rezab tapak masjid pada 12 Mac 1920 dan berpendapat ianya harus dipertahankan.
Selain itu, Ilham menjelaskan surau tersebut perlu kekal sebagai simbol dan warisan kecemerlangan identiti umat Islam di Bandar Rawang sejak 100 tahun lalu selain tapak itu merupakan kawasan yang strategik untuk perkembangan Islam setempat.
Tambah beliau lagi, sebarang tindakan yang meminggirkan peranan masjid dan mempunyai agenda-agenda yang tersembunyi haruslah diabaikan.

No comments:

Cerita Dolu Dolu