Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, November 04, 2010

BEKAS MENTERI UGAMA? JAMIL KHIR TAKNAK KOMEN GAK KE?

Zakat = Politik Wang? UMNO dah jauh sesat ni......

Politik wang: Zahid Hamidi tempelak Nik Aziz

KUALA LUMPUR 3 Nov. - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menempelak tindakan Pas yang gemar menuduh Barisan Nasional (BN) mengamalkan politik wang tetapi pada masa yang sama menghalalkan pula pemberian wang tunai kepada Orang Asli di Galas.
Sambil menyelar tindakan tersebut, beliau berkata Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah contoh ulama politik yang sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai tujuan politik, termasuk melemparkan fitnah terhadap UMNO dan BN bagi menutup aktiviti sendiri.
"Apa yang berlaku sekarang ialah mengata orang dia yang lebih, Pas menuduh UMNO dan BN membeli undi tetapi Nik Abdul Aziz sendiri memberikan wang kepada Orang Asli di Galas ketika kempen pilihan raya sedang rancak berjalan.
"Menepuk air didulang, terpercik ke muka sendiri. Itulah yang berlaku pada Pas kini," katanya kepada pemberita selepas majlis pemakaian pangkat Laksamana Pertama kepada Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir, di Wisma Pertahanan, di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Orang Asli selepas mengislamkan mereka pada Majlis Mesra Rakyat di Pos Sandrop, Lojing, Gua Musang, semalam.
Pada program yang dianjurkan sempena kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas itu juga, sebanyak 75 sijil penyertaan projek perumahan berkelompok turut diserahkan kepada masyarakat Orang Asli di situ.
Ditanya sama ada UMNO akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu tersebut beliau berkata, perkara itu terserah kepada Orang Asli itu sendiri.
"Saya fikir biarlah perkara ini dilapor oleh penerima itu sendiri. Kita tidak mahu campur urusan SPRM kerana kami yakin badan itu bukan sahaja memperoleh bukti tetapi juga mempunyai saksi-saksi yang boleh diketengah untuk cegah apa yang dilakukan oleh Pas," katanya.
Mengenai 'fatwa' terbaru Pas yang mengharamkan setiap penerima bantuan kerajaan negeri yang dipimpin pembangkang memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang, beliau berkata, ia bukti Pas terdesak.
Menurut Ahmad Zahid, penipuan itu tidak akan kekal lama kerana dalam tempoh yang panjang rakyat sedar bahawa 'fatwa' tersebut tidak berasas.
"Dulu banyak terpapar kain rentang yang dipasang oleh Pas menyeru orang ramai ambil apa sahaja yang UMNO bagi tetapi undi perlu diberi kepada Pas, kenapa yang dulu boleh dan sekarang tidak boleh pula," soalnya.

No comments:

Cerita Dolu Dolu