Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, October 20, 2010

ADA BERITA KATA ULAR SAWA TIKUS. ULAR BISA?

Ular sawa tikus adalah jenis ular penjerut (constrictors) dan boleh membesar sehingga 10 kaki panjang. Sebab dia dah dibenarkan pulang semalam bermakna memang tiada perlu anti-venom. 

Cuma agak menyedihkan sebab pemberita tak leh beza ular berbisa dengan ular tiada berbisa.

NOTA : Jenis ular tikus (Rat Snake) ni banyak dan merebak keseluruh dunia. Cuma ada beberapa jenis yang diragui samada mempunyai bisa atau tidak. Kajian menunjukkan mungkin ular tikus ada bisa tetapi tidak sehingga memudaratkan manusia. Masalahnya ULAR = BISA adalah pemikiran lumrah manusia.

MAKLUMAT : Jika anda mempunyai masalah tikus dirumah, dinasihatkan bela aje ular tikus jika racun dan perangkap tidak berkesan..... sorry, I JUST LOVES SNAKES.

Ibu Rozaliya dipatuk ular

KEMAMAN: Hasrat ibu kepada bakal pengantin, Rozaliya Mat Lazim, 20, yang hilang sejak seminggu lalu mencari anaknya di Kuantan tidak kesampaian apabila dipatuk ular berdekatan rumahnya di Bandar Cheneh Baru, kelmarin.

Sabariah Mansor, 42, dikejarkan ke Hospital Kemaman jam 10 malam selepas mengadu sakit dipatuk reptilia berbisa itu sebelum dimasukkan ke wad HK dan dibenarkan pulang semalam.

No comments:

Cerita Dolu Dolu