Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, April 18, 2012

KALAU BENDERA KENA WAYAR DAN KOMUTER BERHENTI?


Saya amat tidak bersetuju dengan cadangan dan gesaan Pemuda PAS. Stesen Komuter serta mana-mana stesen pun adalah tempat awam yang tidak sepatutnya dijadikan kawasan perang bendera/poster dan seumpamanya. Tiada bezanya jika parti menaikkan bendera di masjid/surau jadi kenapa harus mengikut cara BN yang nampak terdesak? Walau bagaimanapun seperti pengerusi persatuan pekerja KTMB yang hendak menyiasat disamping tidak bersetuju dengan cadangan BN tersebut harus ada garis panduan yang lebih baik dalam memelihara tempat-tempat awam dari dicerobohi oleh mana-mana parti sebagai tempat promosi parti politik.
Harapnya tiadalah pula bendera yang terbang dan tersangkut diwayar letrik hingga menyebabkan komuter tergendala. Komuter dahlah tak 100% efficient lagi. Jika berlaku adakah tuan punya bendera parti akan bertanggungjawab?

PAS juga akan naikkan bendera di stesen Komuter
Pemuda PAS hari ini menggesa seluruh penyokong dan anggota Pakatan Rakyat untuk menaikkan bendera mereka di seluruh 28 stesen Komuter kelolaan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Selangor sebagai reaksi atas tindakan sama di pihak BN.


Ketua Penerangan Pemuda PAS Riduan Mohd Nor berkata, bagi membuktikan keterbukaan dalam demokrasi, KTMB juga mesti memastikan bendera parti gabungan Pakatan terus dikibarkan dan memeliharanya daripada sabotaj.



"Pemuda PAS mengingatkan, stesen Komuter KTMB adalah milik awam. Tidak wajar hanya bendera BN sahaja dibenarkan dipasang, sebaliknya bendera Pakatan ditegah.



"Stesen komuter perlu dijadikan kawasan yang bebas kepada mana-mana parti politik untuk menggantung bendera masing-masing," katanya.

No comments:

Cerita Dolu Dolu