Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, January 09, 2012

SOLAT HAJAT LEPAS ASAR LAGI? HASSAN ALI X JADI IMAM?

Sabda Nabi –sallallahu ‘alahi wasallam-; 
“Tidak ada solat selepas solat subuh hingga matahari meninggi dan tidak ada solat selepas solat asar hinggalah matahari terbenam” (HR Imam al-Bukhari dari Abi Sa’id al-Khudri, Bab La Tataharra as-Solah Qabla Ghurub as-Syams).

Perkasa Solat Hajat Mohon Tiada Kejadian Buruk Di Ibu Kota Esok
KUALA LUMPUR: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menunaikan solat hajat di Masjid Wilayah Jalan Duta selepas Asar pada Ahad bagi memohon tiada kejadian tidak diingini berlaku di ibu kota berikutan perhimpunan anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Isnin.
Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata solat hajat berkenaan dihadiri kira-kira 100 orang dan Perkasa akan berkumpul di masjid itu sehingga keputusan diumum dan perhimpunan berkenaan selesai pada Jumaat.
"Perkasa tidak akan terlibat langsung dengan perhimpunan itu. Seandainya keadaan tidak terkawal, kami sedia membantu polis dengan adanya skuad keselamatan Perkasa kira-kira 300 orang," katanya kepada pemberita di sini, Jumaat.
Ibrahim turut mengecam PKR yang menganjurkan perhimpunan itu kerana ia akanmemberi kesempatan kepada media asing untuk memburukkan nama negara.
"Saya amat membantah perhimpunan berkenaan kerana mereka langsung tidak menjunjung perlembagaan negara dan hanya mementingkan kepentingan pemimpin mereka tanpa memikirkan ketenteraman awam," katanya.
Sementara itu, Ibrahim berkata, beliau sudah menjangka bekas Pesuruhjaya PASSelangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastrukur dan Kemudahan Awam Selangor akan dipecat PAS dan mengalu-alukannya untuk menyertai Perkasa.
"Sekiranya Datuk Hassan Ali mahu menyertai Perkasa, sebarang jawatan kami boleh tawarkan termasuk jawatan presiden," katanya. - BERNAMA

No comments:

Cerita Dolu Dolu