Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Thursday, February 24, 2011

ANWAR PEKENA NAJIB - DAH DEMAM KOT?

Kabinet Bayangan' Bukti Umno Akui PR Serius Tawan Putrajaya
23/02/2011   Share
 


PETALING JAYA 23 FEB: Cadangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk mewujudkan satu kabinet bayangan merupakan bukti Umno perakui dan khuatir visi PR menawan Putrajaya akan menjadi kenyataan.
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, walaupun beliau mengambil baik cadangan Najib tetapi ini juga menunjukkan Umno sememangnya serius dan mahu mengetahui barisan kabinet PR.
"Secara positif saya  melihat pertama kali pimpinan Umno, dulu hanya menolak saja kemungkinan PR mengambil alih Putrajaya, sekarang, pertama kalinya mereka akui ada kemungkinan PR akan ambil alih dan mereka nak tahu siapa barisan pimpinan kita dan menteri-menteri kita," kata beliau dalam satu  sidang media di ibupejabat PKR petang tadi.
Beliau menjelaskan, PR tidak akan menubuhkan kabinet bayangan kerana tugas tersebut telahpun dijalankan dengan amat baik dan lancar oleh Jawatankuasa Parlimen PR yanng telah lama ditubuhkan.
"Pilihan kita sekarang ialah membentuk jawatankuasa parlimen yang mengandungi tokoh-tokoh parlimen dan lain-lain bagi meneliti isu mengikut portfolio kerja dan juga institusi, dan ini telah berjalan, laporan telah dibuat dan beberapa aspek diketengahkan," jelas  beliau lagi.
Anwar seterusnya berkata, maklumbalas dan cadangan jawatankuasa inilah yang diteliti, digubal sehingga terbitnya Buku Jingga PR yang memperincikan program PR dalam 100 hari pertama selepas menawan Putrajaya.
Ditanya berkenaan kecekapan jawatankuasa ini, beliau menjawab Buku Jingga PR merukapan bukti kukuh kecekapan jawatankuasa ini kerana kesemua pelan dan saranan yang diterbitkan dalam Buku Jingga merupakan susunan program yang menyeluruh.
"Bagaimana kita mampu menerbitkan Buku Jingga? Ia merupakan satu pelan yang komprehensif digubal dengan maklumbalas daripada jawatankuasa tersebut, jadi kalau kata kerja mereka tak memuaskan tak benar," tegas beliau. 

No comments:

Cerita Dolu Dolu