Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, December 06, 2010

WAK KHIR MUNGKIN BOLEH CUBA INI PULA

Klinik gigi kaki lima kembali aktif

DOKTOR gigi jalanan memberikan perkhidmatannya kepada seorang pelanggan di Jalan Pasar, Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA LUMPUR - Selepas sepi seketika, gelagat beberapa warga China yang menyediakan khidmat menanam gigi palsu di jalanan di Jalan Pasar berhampiran Pasar Pudu di sini, kembali aktif.
Khidmat doktor gigi jalanan itu dilihat kembali aktif sejak empat bulan lalu dengan menjadikan kawasan siar kaki sekitar Jalan Pudu sebagai lokasi untuk mencari rezeki.
Wartawan Kosmo! yang meninjau operasi 'klinik gigi kali lima' itu mendapati, 'doktor-doktor jalanan' terbabit kembali beroperasi seperti biasa selepas terhenti seketika apabila kegiatan haram mereka didedahkan Kosmo! pada 29 Mei lalu.
Berdasarkan risikan daripada beberapa peniaga di kawasan terbabit itu, doktor warga China itu menyediakan perkhidmatan pergigian jalanan tanpa sebarang rasa takut atau bersalah.
Peliknya, 'klinik' doktor gigi jalanan itu tetap mendapat perhatian para pelanggan yang terdiri daripada penduduk tempatan dan warga asing.
Walaupun hanya beroperasi di kaki lima, 'doktor' berkenaan mempunyai penggerudi gigi elektrik untuk menebuk gigi pelanggan yang berlubang sebelum ditampal dengan sejenis serbuk yang dicampur dengan bahan kimia.
Kos rawatan yang dikenakan pula amat murah iaitu di antara RM50 hingga RM100 bagi menampal gigi dan memasang gigi palsu.

No comments:

Cerita Dolu Dolu