Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Monday, December 27, 2010

DAH BERTAHUN-TAHUN AKU LALU KAT DEPAN KILANG TU

Kilang membuat sarung tangan getah tu dari masa dulu bila bapak aku bawak kereta nak balik kampung dan sehingga la dari tahun 2006 apabila anak aku sekolah di Sabak aku hantar melalui jalan tersebut. Ni mamat Suhaimi Ibrahim ni cakap pakai otak ke pakai kepala lutut? Apasal lak tetiba kerajaan negeri dipersalahkan? Kilang tu dari sekecik-keciknya sekarang pun dah besar sesangat-sangat. Perumahan tu naik dulu ke kilang tu naik dulu? Takyah jawab la... dulu kawasan tu rumah kampung ngan estate aje.... jadi sapa patut pindah? Paling utama sapa luluskan perumahan tersebut? Kerajaan negeri sekarang agaknya... tak tahu ke kat situ ada kilang?

KOT ye pun nak cari POLITICAL MILAGE cari fakta dahulu sebelum berkata-kata....

PM arah masalah penduduk di Taman Suria diselesaikan segera

KUALA SELANGOR - Kira-kira 1,000 penduduk di Taman Suria, Bestari Jaya di sini yang mendakwa terdedah kepada pencemaran berpunca daripada sebuah kilang sarung tangan getah berhampiran perumahan mereka kini mampu menarik nafas lega apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri mengarahkan agar isu itu diselesaikan dengan segera.


Perkara itu disampaikan oleh Datuk Suhaimi Ibrahim, Setiausaha Politik kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang mewakili menteri itu pada sesi perjumpaan dengan penduduk taman itu di sini, hari ini.



"Pada Jumaat lepas saya telah terima arahan daripada Perdana Menteri untuk menemui wakil-wakil penduduk bagi menangani isu ini. Perdana Menteri telah mengarahkan supaya menyediakan laporan terperinci agar tindakan dapat diambil dengan segera," katanya.



Turut hadir pada perjumpaan itu ialah Setiausaha Politik kepada Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) Abidin Supardi, penyelaras Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) Ijok, K. Parthiban serta wakil Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas).



Suhaimi berkata, kerajaan pusat kesal dengan kerajaan negeri Selangor yang mengambil sikap lepas tangan dan masih membenarkan kilang terbabit beroperasi walaupun jelas wujud unsur pencemaran yang boleh memberi kesan negatif kepada kesihatan dan keselamatan penduduk di taman itu.

No comments:

Cerita Dolu Dolu