Followers

Klik Sekali

All Year Round Sales - Jualan Murah

Anda Mencari Sesuatu?

KLIK AJER DI SINI

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, May 12, 2010

YAYASAN LATIHAN INSAN ISTIMEWA

Baru sebentar tadi ada beberapa anak muda berketurunan Cina (bukan bangsa Cina sebab dah sah-sah bangsa Malaysia) datang mengutip derma bagi Yayasan Latihan Insan Istimewa.

Menariknya Yayasan ini terletak di Pasir Putih, Ipoh, Perak. No resit yang diberi adalah KL11904.

Tak kisahlah fasal resit tu cuma sampai datang jauh kutip derma tu ada tak sesapa boleh tolong check tempat ni dan maklumkan kepada Menteri Besar ke sesapa yang sepatutnya kalau memang memerlukan. Kesian lah pulak merayau jauh datang kutip derma idak gitu?.

Sekadar makluman.

3 comments:

Anonymous said...

pada jumaat lepas iaitu 1 oktober 2010, lebih kurang jam 6.05 petang, sy telah didatangi seorang lelaki cina yg berpakaian selekeh, mcm samseng pun ada.. die mintak derma, katenye dari yayasan tu jugak.. siap tunjuk kad, surat kebenaran utk buat kutipan.. surat tu tunjukkan dieorang leyh buat kutipan dari bulan september hingga 1 oktober jer.. konon2nye masa tu last day dorang la.. then pujuk suh sy derma rm10, sy rm5 jer.. then siap kuarkan resit lagi tuh.. pastu hari ni, search internet, cari no tepon kat jab kebajikan masyarakat perak, dapat no tepon en zulkifli, org kuat yayasan.. die maklumkan dorang tak de pun benarkan buat kutipan secara terbuka.. sah2 aku kena tipu.. cino tu memang hampeh.. banyak tu die buat collection.. die n kwn2 die... free2 aku kena tipu...

Anonymous said...

minggu lepas, saya juga didatangi oleh seorang lelaki cina yang juga katanya dari Yayasan Ipoh ni, dia juga menunjukkan bukti bukti tapi saya tak derma. Lepas tu i check online dan check no tel pejabat yayasan ni di Ipoh, bila tanya ada tak mereka menghantar orang keluar mencari derma, dia orang terus beritahu saya orang orangnya di Melaka pada masa tu.Sebelum tu saya tak beritahu saya dari mana.. Maksudnya betul juga lelaki tu datang dari Yayasan Ipoh. Saya tidak call dari no tel yg ada pada lelaki tu, takut diaorang pakat kan.. Adakah ini satu sindiket atau pun yg sebenar ?

duSt said...

Yayasan Latihan Insan Istimewa Ipoh, Perak

No 2, Jalan Hor Hock Lung, Taman Camay, Pasir Puteh, 31650 Ipoh, Perak.

Alternatively, call 05-3227644 or fax queries to 05-3215650.

Cerita Dolu Dolu